Selasa, 10 November 2009

Kembara Berbasikal TKRS

Pada hari ini, 10 November 2009, pasukan TKRS SKKJ telah melaksanakan satu lagi aktivitinya iaitu Kembara Berbasikal TKRS 2009. Seramai 25 orang anggota telah menyertai kembara ini yang bermula dari SKKJ ke Bukit Sejuk. Pasukan kami diiringi oleh anggota Polis Ketengah Jaya. Kembara ini bermula pada jam 8:30 pagi dan selamat sampai ke destinasi pada jam 9:30 pagi.

Aktiviti berkaitan kurikulum telah dilaksanakan semasa berada di sana seperti ilmu tali temali, bantu mula, dan ikhtiar hidup. Semua peserta sangat gembira dan menunjukkan semangat yang tinggi semasa melaksanakan aktiviti yang dirancang.


Selain melaksanakan aktiviti yang terkandung dalam kurikulum, kami tidak melepaskan peluang untuk bermandi-manda. Pakaian yang ada di badan sengaja tidak ditanggalkan kerana hendak menghilangkan bau hapak peluh semasa berkayuh dalam kembara ini tadi.

Inilah antara Pegawai Pelatih yang tidak jemu-jemu memberi sumbangan sepanjang tahun terhadap aktiviti TKRS SKKJ. Mejar (KRS) Surial Ismail, GPK Kokurikulum merangkap Timbalan Komandan KRS SKKJ juga turut hadir untuk memantau dan memberikan sokongan kepada aktiviti ini.

Pasukan kami bergerak pulang semula ke sekolah sekitar jam 11:00 pagi dan tiba di sekolah pada jam 12:15 tengah hari. Acara penyampaian hadiah kepada seksyen terbaik semasa kembara ini telah disempurnakan oleh Mejar (KRS) Hasim Ali, GPK Kurikulum merangkap Timbalan Komandan KRS SKKJ.

Semoga aktiviti ini akan memberikan pengalaman manis kepada semua peserta yang terlibat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan