Ahad, 22 November 2009

Kontigen Kemaman


Pada 14 hingga 17 November yang lalu, terlaksanalah satu lagi aktiviti TKRS Negeri Terengganu. Program ujian dan pemilihan untuk Sarjan (Sjn) TKRS telah diadakan di Pusat Kokurikulum Kuala Berang. Dalam program tersebut, hanya 17 orang anggota yang berjaya melaksanakan semua ujian dengan baik dan cemerlang hingga melayakkan mereka mendapat pangkat Sjn TKRS.

Gambar ini adalah merupakan pasukan atau kontigen dari TKRS Kemaman. Seramai 14 orang anggota dari Kemaman telah menghadiri ujian ini. Namun hanya Sjn TKRS Nor Saharman sahaja yang berjaya mendapat pangkat Sjn TKRS. Walau bagaimanapun, kehadiran anggota yang lain sangat bermakna kerana semasa mereka melaksanakan ujian yang diberi, mereka telah menunjukkan satu ikatan persahabatan dan persaudaraan yang sangat tinggi. Walaupun mereka tidak pernah kenal antara satu sama lain sebelum ini, namun hanya beberapa jam sahaja berjumpa, mereka sudah dapat beramah mesra.


Kepada anggota TKRS yang lain yang membaca petikan ini diharap dapat bersedia dari segi mental dan fizikal untuk melaksanakan ujian kenaikan pangkat yang akan diberikan. Ujian yang diadakan ini adalah untuk menilai dan menentukan aras kebolehan, keupayaan, dan keyakinan anggota untuk dipilih menjadi pemimpin kepada anggota yang lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan