Jumaat, 16 Oktober 2009

Pentauliahan Pegawai KRS Daerah

Pada 13 hingga 16 Oktober yang lalu, Pegawai Pemerintah Pasukan TKRS SK Ketengah Jaya; Lt (KRS) Idzam bin Ishak telah terpilih menghadiri Kursus Pengurusan dan Pentauliahan Sekretariat Kadet Remaja Sekolah Peringkat Negeri Terengganu. Kursus yang dijalankan selama 4 hari ini berlangsung di Pusat Kokurikulum Kuala Berang, Terengganu.

Lt. (KRS) Idzam telah mewakili Sekretariat Daerah Kemaman sebagai Ketua Jurulatih TKRS Daerah Kemaman bersama-sama dengan 10 orang lagi pegawai KRS daerah Kemaman. Beberapa siri kuliah dan latihan telah dijalankan kepada semua pegawai yang terlibat dalam kursus ini. Antaranya ialah penerangan tentang aspek pengurusan dan pentadbiran, dan latihan fizikal yang lain seperti kawad kaki, kecergasan fizikal, dan aktiviti solo camping.

Semua aktiviti yang dijalankan ini bertujuan untuk memantapkan lagi pengetahuan dan kemahiran pegawai-pegawai KRS di semua daerah di negeri Terengganu. Syabas diucapkan kepada Lt. (KRS) Idzam kerana telah berjaya melaksanakan semua aktiviti dan ujian yang dijalankan sepanjang kursus tersebut. Semoga pengetahuan dan pengalaman yang diperolehi akan memantapkan lagi pentadbiran tuan dalam pasukan TKRS SKKJ dan KRS peringkat daerah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan